• 1405/02/22 - 22:36
  • - تعداد بازدید : 44
  • - تعداد بازدیدکننده : 37

هم‌افزایی دانشگاه قم و شرکت آب منطقه‌ای قم برای بهره‌برداری از ظرفیت‌های تفاهم‌نامه مشترک

نشست هم‌اندیشی دانشگاه قم با حضور معاون برنامه‌ریزی شرکت آب منطقه‌ای قم، مدیران واحد تحقیقات این شرکت، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه، رئیس پژوهشکده محیط‌زیست، مدیر پژوهش و مسئولان گروه کارآفرینی و ارتباط با صنعت برگزار شد.

این نشست با هدف بهره‌گیری از ظرفیت‌های علمی، پژوهشی و فنی تفاهم‌نامه مشترک میان دانشگاه قم و شرکت آب منطقه‌ای قم و توسعه همکاری‌های دوجانبه در حوزه مدیریت منابع آب برگزار شد.

در این جلسه، حاضران بر استفاده از توان تخصصی و ظرفیت نخبگانی دانشگاه قم برای کمک به حل چالش‌های کم‌آبی و خشکسالی، مدیریت مصرف آب و فرهنگ‌سازی در زمینه بهره‌برداری صحیح از منابع آبی تأکید کردند و زمینه‌های گسترش همکاری‌های مشترک را مورد بررسی قرار دادند.

محورهای اصلی همکاری مطرح‌شده در این نشست شامل موارد زیر بود:

  • برگزاری رویدادهای علمی و فناورانه مشترک در حوزه حکمرانی آب و برپایی همایش‌های تخصصی با همکاری پژوهشکده محیط‌زیست
  • معرفی نمایندگان دانشگاه و شرکت در کمیته راهبردی به‌منظور تدوین راهکارها و اجرایی‌سازی ظرفیت‌های تفاهم‌نامه
  • همکاری در تولید محتوای آموزشی و برگزاری دوره‌های ضمن خدمت برای مدیران شرکت با بهره‌گیری از توان علمی اعضای هیئت علمی دانشگاه
  • مشارکت دانشگاه در حل مسائل حوزه آب استان از طریق حمایت از پایان‌نامه‌ها و رساله‌های دانشجویی
  • معرفی ظرفیت‌های پژوهشی شرکت آب منطقه‌ای و همکاری دانشگاه در اجرای طرح‌های تحقیقاتی
  • استفاده از ظرفیت اعضای هیئت علمی دانشگاه در برگزاری مدارس فصلی و دوره‌های تخصصی از جمله مدرسه تابستانه

در پایان این نشست نیز درباره مقدمات اجرای یک قرارداد پژوهشی مشترک در زمینه فرهنگ سازمانی که به‌زودی میان دو مجموعه منعقد خواهد شد، بحث و تبادل نظر صورت گرفت.

  • گروه خبری : پژوهش,پژوهشی,پژوهشی
  • کد خبر : 6765
کلمات کلیدی

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید